همشهری آنلاین: وزارت مسکن و شهرسازی مجاز شد پروژه‌های نیمه‌تمام مسکونی را پس از تعیین تکلیف پیمانکاران اولیه، در قالب مسکن مهر واگذار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصویب شورای مسکن، وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان ملی زمین ومسکن) مجاز شد پروژه‌های نیمه‌تمام موضوع طرح احداث واحدهای مسکونی اجاره و اجاره به شرط تملیک به شماره 40906012 (شماره 30830205 در دوران قانون برنامه سوم توسعه) که در حال ساخت هستند و سایر پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام که تاکنون برای واگذاری آنها تعهدی ایجاد نشده است، پس از تعیین تکلیف پیمانکاران اولیه، در اولویت نخست از طریق شورای مسکن استان در قالب مسکن مهر واگذار کند.[طرح مسکن مهر با 600 هزار متقاضی درحال اجرا است]

همچنین در صورتی که طبق اعلام شورای مسکن استان پس از گذشت 3 ماه متقاضی نداشت، از طریق مزایده به فروش رساند. این تعاونی‌ها موظفند بهای اعیانی را نقدا پرداخت کنند و عرصه در قالب مسکن مهر واگذار خواهد شد.

بر اساس مصوبه دیگر شورای عالی مسکن، سود تسهیلات پرداختی در قالب برنامه‌های تامین مسکن شهری و نیز تسهیلات ویژه به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی در دوره مشارکت مدنی به سقف تسهیلات پرداختی اضافه و مجموع آن در پایان دوره، به نام متقاضی تقسیط می‌شود.

این مصوبه را معاون اول رئیس‌جمهوری جهت اجرا ابلاغ کرده است.

کد خبر 78770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز